Szyld na wagę „długiego jedzenia”

 

Spacerując jedną z piękniejszych ulic miasta zauważyłam nowy szyld i oklejone okna pomieszczenia, zapowiadające otwarcie nowego lokalu. Jak spojrzycie na zdjęcia zobaczycie wyraz obiekt, niestety napisany z błędem ortograficznym!

Zamiast „i” wykonawca wstawił „j”, można się pocieszać, że długość artykulacji tej litery zapowiada długie funkcjonowanie lokalu, a może nieograniczony czas spożywania posiłków.

Już nie mówię o tym, że powinien między wyrazami wystąpić odstęp (spacja). Język polski sprawia problemy nawet Polakom!

Tyle, w ramach tłumaczeń humorystycznych, tak naprawdę błąd ten obciąża obie strony, grafika, który na pewno nie jest purystą językowym, jak  i właściciela, który tak wykonane zlecenie przyjął i prawdopodobnie za nie zapłacił.  Chociaż można to uznać za „troszkę inny” sposób reklamy.