- złe warunki lokalowe szkoły – ciasnota, brak biblioteki lub słabo zaopatrzona biblioteka, brak pomocy naukowych,
- duża odległość szkoły od miejsca zamieszkania dziecka i źle funkcjonujący system dowożenia uczniów z domu do szkoły i na odwrót,
- zbyt duża liczba uczniów w klasie,
- dwu- i trzyzmianowość nauczania,
- sztywność systemu klasowo-lekcyjnego.
|
- niskie kwalifikacje zawodowe- braki w wiedzy ogólnej, nieznajomość metodyki nauczania przedmiotu, popełnianie błędów rzeczowych i metodycznych na lekcji,
- nieznajomość uczniów i ich środowiska,
- nieprzygotowanie się do lekcji i absencja,
- ujemne cechy osobowości, takie jak nieżyczliwość dla uczniów, niesprawiedliwość, złośliwość, wywołujące u uczniów lęk powodujący niepowodzenie szkolne; nieobowiązkowość i lekceważenie pracy,
- brak kultury osobistej i kultury języka.
|