- troskliwa opieka nad dzieckiem od najmłodszych lat,
- dbałość o prawidłowy rozwój fizyczny dziecka (leczenie przewlekłych chorób, wad fizjologicznych, stały kontakt z lekarzem),
- troska o prawidłowy rozwój dziecka we wszystkich jego dziedzinach,
- przygotowanie dziecka do nauki szkolnej (rozwijanie samodzielności, zainteresowań poznawczych, chęci do pracy),
- troska o prawidłową atmosferę w rodzinie, zaspakajanie potrzeb emocjonalnych – poczucie bezpieczeństwa,
- dbałość o prawidłowe relacje na linii dziecko- rówieśnicy – nauczyciele,
- stawianie dziecku wymagań do jego możliwości,
- utrzymywanie systematycznego kontaktu ze szkołą i wychowawcą,
- zapewnienie odpowiednich warunków do odrabiania lekcji, tj. miejsce, czas, spokój,
- zainteresowanie się sprawami szkolnymi dziecka.
|
- przeprowadzenie dogłębnej obserwacji uczniów na początku roku szkolnego, a także prowadzenie systematycznej obserwacji przez cały rok,
- przeprowadzenie wywiadu z rodzicami lub opiekunami,
- dobra znajomość swoich uczniów,
- dokładne sprawdzanie dokumentów i wytworów ucznia,
- otaczanie troskliwą opieką uczniów z trudnościami,
- tworzenie grup wyrównawczych, by dodatkowo pracować z dziećmi dotkniętymi tym zjawiskiem,
- utrzymywanie stałego kontaktu z psychologiem, pedagogiem, PPP, w razie potrzeby kierowanie uczniów do specjalisty,
- wyrozumiała, cierpliwa i życzliwa pracować z każdym uczniem – kontrolowanie i udzielanie wskazówek,
- stały kontakt z rodzicami uczniów,
- organizacja grup samopomocy koleżeńskiej,
- stosowanie ćwiczeń korektywnych, które umożliwiają wdrożenie do systematyczności, kontroli i koncentracji uczniów.
|