- PAMIĘTAJ O ATRAKCYJNEJ FORMIE LEKCJI
- Wyjdź zza biurka
- Utrzymuj kontakt z całą klasą
- Pamiętaj o kontakcie wzrokowym z uczniami
- Podziel uczniów na grupy
- Staraj się, by każdy miał w swoim zespole zadanie do wykonania
- Chwal uczniów
- Nie zapominaj o uśmiechu.
- GDY WIDZISZ AGRESJĘ W SWOJEJ KLASIE
- Pamiętaj: to nie jest temat TABU!
- Reaguj
- Rozmawiaj z uczniami
- Przeprowadź anonimową ankietę
- Zaproponuj uczniom psychodramę
- Szukaj pomocy u specjalistów
- Nie zostawiaj uczniów i siebie z tym problemem.
AGRESJA – zachowanie mające na celu wyrządzenie szkody lub przykrości; zamierzona — stanowi cel sam w sobie;
instrumentalna – droga do osiągnięcia innego celu • wszelkie wrogie działania fizyczne lub słowne, będące reakcją na frustracje i mające na celu szkodę obiektu, wyrządzenie krzywdy lub zniszczenia.
POMÓŻ UCZNIOM W TRUDNYCH CHWILACH
- rozmawiaj o ich emocjach
- frustracja i stres to nieodłączne elementy współczesnego życia —pokaż uczniom, że można sobie z nimi poradzić
- pomóż im w zaplanowaniu sobie nauki, wyznaczaniu celów
- pozwól uczniom opisać emocje, jakie im wtedy towarzyszą
- zwróć uwagę na elementy, które trzeba poprawić.
- zawsze podkreślaj plusy
- wskaż uczniowi wszystko to, co jest dobre w jego postępowaniu.