Rady dla nauczycieli

 

  1. PAMIĘTAJ O ATRAKCYJNEJ  FORMIE  LEKCJI
  • Wyjdź zza biurka
  • Utrzymuj kontakt z całą klasą
  • Pamiętaj o kontakcie wzrokowym z uczniami
  • Podziel uczniów na grupy
  • Staraj się, by każdy miał w swoim zespole zadanie do wykonania
  • Chwal uczniów
  • Nie zapominaj o uśmiechu.

 

  1. GDY WIDZISZ AGRESJĘ W SWOJEJ KLASIE
  • Pamiętaj: to nie jest temat TABU!
  • Reaguj
  • Rozmawiaj z uczniami
  • Przeprowadź anonimową ankietę
  • Zaproponuj uczniom psychodramę
  • Szukaj pomocy u specjalistów
  • Nie zostawiaj uczniów i siebie z tym problemem.

 

AGRESJA –  zachowanie mające na celu wyrządzenie szkody lub przykrości; zamierzo­na — stanowi cel sam w sobie;

instrumental­na – droga do osiągnięcia innego celu • wszelkie wrogie działania fizyczne lub słowne, będące reakcją na frustracje i mające na celu szkodę obiektu, wyrządzenie krzywdy lub zniszczenia.

 

POMÓŻ UCZNIOM W TRUDNYCH CHWILACH

  • rozmawiaj o ich emocjach
  • frustracja i stres to nieodłączne elementy współczesnego życia —pokaż uczniom, że można sobie z nimi poradzić
  • pomóż im w zaplanowaniu sobie nauki, wyznaczaniu celów
  • pozwól uczniom opisać emo­cje, jakie im wtedy towarzyszą
  • zwróć uwagę na elementy, które trzeba poprawić.
  • zawsze podkreślaj plusy
  • wskaż uczniowi wszystko to, co jest dobre w jego postępowaniu.