BOHATEROWIE
- Krawczyk, biedny młodzieniec, swoim sprytem potrafił pokonać olbrzymów i odyńca, za co nagrodą była ręka królewny.
- Głupi olbrzym, bezmyślny tępak, daje się nabrać na sztuczki krawczyka, wierzy we wszystko co słyszy, mściwy i zawistny.
- Przebiegły król, nie dotrzymuje słowa , wiarołomni, podstępny, podejrzliwy, wystawia krawczyka na trzy próby, ale i tak mu nie wierzy.
CZAS AKCJI:
- Baśniowy.
MIEJSCE AKCJI
- W pewnym miasteczku.
WYDARZENIA
- Zabicie 7 much na kromce z powidłami.
- Wyszycie napisu na pasku „siedem za jednym zamachem”.
- Wędrówka w świat.
- Spotkanie z olbrzymem.
- Wystawienie krawczyk na próbę (wyciskanie wody z kamienia, krawczyk wycisnął ser, przeniesienie drzewa , olbrzym niósł całość, krawczyk udawał, że niesie gałęzie, wystrzelenie z procy krawczyka , któremu się nić nie stało i olbrzyma, który mocno ucierpiał).
- Chęć zemsty na krawczyku.
- Przygoda z łóżkiem (krawczyk zmienił miejsce spania, bo było mu niewygodnie, olbrzym w nocy strzaskał łoże, a krawczyk wstał rano zdrowy i rześki).
- Dalsza wędrówka, odpoczynek w królewskich ogrodach.
- Przyjęcie krawczyka jako mężnego wojownika do wojska.
- Obawy króla o tron.
- Chęć pozbycia się młodzieńca i zlecenie mu pozbycie się 2 olbrzymów za rękę królewny.
- Sprytne posunięcie z olbrzymami i podstęp z kamieniami, który sprawił, że wzajemnie się pozabijali.
- Przerażenie króla i wysłanie krawczyka do walki z odyńcem.
- Zwycięstwo młodzieńca (krawczyk sprawił, że odyniec wbił kły w drzewo, wtedy go związał , odciął kły (szable) i zagnał na zamek).
- Ślub z królewną, otrzymanie połowy królestwa.
- Próba zamachu na krawczyka z rozkazu króla.
- Przerażenie straży słowami wypowiedzianymi niby przez sen.
PROBLEMATYKA
- Odwaga zawsze zostaje nagrodzona.
- W życiu przydaje sie spryt , niekiedy też przebiegłość.
- Dobra reklama przynosi korzyści.