Magiczny świat w powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena

J. R.R. Tolkien wykreował nową rzeczywistość:

  • Specjalna rachubę czasu, trzy Epoki, magiczne dni (dzień Durina), magiczne momenty (odczytanie runów księżycowych).
  • Świat zamieszkały przez dobre i złe postaci (obie grupy ze sobą walczą, walka jest niezwykle trudna, ale wspierana braterstwem, przyjaźnią i poświęceniem – przynosi rezultaty|).
  • Magowie (odgrywają znaczącą rolę, potrafią wskazać odpowiednie drogi działania, przewidywać przyszłość, nakłaniać do podjęcia walki ze złem, nie mogą natomiast zmieniać rzeczywistości).
  • Wspólna Mowa (ułatwia porozumiewanie się, a mówią wszyscy mieszkańcy świata, zwierzęta, rośliny, postaci, potrafią także nadawać przedmiotom właściwości magiczne).
  • Magiczne miejsca (dostępne tylko wybranym wędrowcom, np. dom Elronda, Ostatni Przyjazny Dom).
  • Długowieczność (postaci, ludzie osiągają przeciętny wiek, hobbici są długowieczni, a elfy czy magowie są nieśmiertelni, bohaterowie odchodzą, kiedy kończy się ich epoka, co zawsze jest związane z jakimś ważnym wydarzeniem.