Metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego |
Metody czynne |
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych dziecku,
- metoda ćwiczeń utrwalających.
|
Metody oglądowe |
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne,
|
Metody słowne |
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- objaśnienia i instrukcje,
- sposoby społecznego porozumiewania się,
- metody żywego słowa,
|
Wykorzystywane koncepcje pedagogiczne |
- odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak,
- elementy metody M. Montessori,
- system Edukacja przez ruch D. Dziamskiej,
- metoda projektu L. Katz,
- twórcze metody aktywności ruchowej: K. Orffa, R. Labana,
- metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- metodyka nauczania matematyki wg E. Gruszczak-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej,
- metody aktywizujące (np. burza mózgów),
- aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss,
- techniki twórczego myślenia.
|
Metody stosowane w terapii indywidualnej dziecka: |
Metody logopedyczne |
- logopedyczne,
- lingwistyczne,
- pedagogiczne,
- psychologiczne,
- medyczne,
|
Metody pedagogiczne i psychologiczne |
- elementy met. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- elementy metody M. Ch. Knilla,
- elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia bajką”
- elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona,
- elementy metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- elementy metody Malowania Dziesięcioma Palcami,
- metoda „Terapia Zabawą”,
- program rozwijający percepcję wzrokową Frostig-Horn,
- ćwiczenia grafomotoryczne M. Bogdanowicz,
- ćwiczenia H. Tymichovej,
- elementy metody Pedagogika Zabawy KLANZA,
- inne wybrane techniki relaksacyjne,
|
Metody fizjoterapeutyczne |
- elementy metody K. i B. Bobathów,
- elementy metody R. Klappa,
- elementy metody SI (sensory integration),
- techniki fizjoterapeutyczne.
|