Model Przyjaźni |
||
Warunki trwałej przyjaźni (determinanty wskazywane przez dzieci) |
Preferowane
cechy przyjaciela |
Rozmowy niedokończone… (co dzieci mówią o przyjaźni i przyjaciołach) |
uczęszczanie do tej samej klasy
|
szczerość, lojalność życzliwość, oddanie, wesołość, prawdomówność i umiejętność dochowania tajemnicy. | gdyby nie przyjaciele i koledzy nie miałabym z kim rozmawiać i bawić się. |
oraz bliskość zamieszkania | potrafi słuchać, doradzić i jednocześnie zachować w tajemnicy tematy wspólnych rozmów | koleżeństwo i przyjaźń są istotne |
podobne zainteresowania.
|
przyjaciel musi być wesoły, stawać w obronie, udzielać poparcia w różnych sytuacjach, .nie dokuczać i pomagać w nauce. | chciałabym mieć przyjaciółkę lub bardzo dobrą koleżankę, ale znalezienie takiej osoby jest wyjątkowo trudne |
by zdobyć przyjaciół nie potrafi jasno wypowiedzieć się na ten temat, wskazuje, że trzeba być miłym i uśmiechniętym | ||
zastanawia się nawet czy w ogóle ktoś go w klasie lubi. Zaraz też odpowiada sam sobie, że mu na tym w ogóle nie zależy |