O przyjaźni raz jeszcze

Determinanty wyboru przyjaciół Preferowane cechy przyjaciela Rozmowy niedokończone…

(co dzieci mówią o przyjaźni i przyjaciołach)

Uczęszczanie do tej samej klasy

 

szczerość, lojalność życzliwość, oddanie, wesołość, prawdomówność i umiejętność dochowania tajemnicy.
  • gdyby nie przyjaciele i koledzy nie miałabym z kim rozmawiać i bawić się.,
  • przyjaźń i koleżeństwo powinny być bezinteresowne,
  • chciałabym mieć przyjaciółkę lub bardzo dobrą koleżankę, ale znalezienie takiej osoby jest wyjątkowo trudno,
  • pomaga w radzeniu sobie z problemami i przeżyciu „smutnych dni”,
  • by zdobyć przyjaciół nie potrafi jasno wypowiedzieć się na ten temat, wskazuje, że trzeba być miłym i uśmiechnięty,
  • przyjaciel powinien być towarzyski, zapraszać do swojego domu, powinien dawać spisywać lekcje i pożyczać pieniądze,
  • można mieć wielu przyjaciół, a jak się nie spodobają – to istnieje możliwość wymiany takiej osoby.,
  • w przyjaźni nie zwraca uwagi na płeć, chociaż w jej grupie jest jeden „mężczyzna”, razem w grupie czują się po prostu weseli, radośni  i jak to określiła „tacy jacyś” połączeni.
Bliskość zamieszkania potrafi słuchać, doradzić i jednocześnie zachować w tajemnicy tematy wspólnych rozmów
Podobne zainteresowania

 

przyjaciel musi być wesoły, stawać w obronie, udzielać poparcia w różnych sytuacjach, .nie dokuczać i pomagać w nauce.
  uprzejmość, inteligencję, mądrość, poczucie humoru, uczciwość i konsekwencję
być towarzyski, stawać w obronie
przyjaciel powinien  słuchać, bawić się jak ona chce i nieraz dawać spisywać lekcje. W pytaniu o miejsce spotkań koleżanek czy przyjaciół Ania wskazuje miejsce przed blokiem, a na pytanie czy bywa w domach koleżanek odpowiada, że nie bo mają głupie matki.