Reklama tekst perswazyjny

  • REKLAMA to tekst perswazyjny, który ma kogoś przekonać do nabycia produktu, do wyboru właśnie tego a nie innego spośród wielu innych produktów, stąd najważniejsze w reklamie jest pomysł ( lub hasło reklamowe).
  • Postrzegana jest jako komunikat skierowany do określonej grupy odbiorców.
  • Celem reklamy jest  zaprezentowanie jakiegoś produktu, przedstawienie jego zalet, cech, właściwości, działania i przydatności.
  • Może to być także próba zmiany przekonań odbiorców, budzenie ich potrzeb i pragnień, skłonienie do określonych zachowań, wywołanie zainteresowania.
  • Reklamy występują w różnych konwencjach.
  • Reklamy społeczne i polityczne dotyczą problemu społecznego lub programu danej partii lub danego polityka.
  • Powinny się w niej znaleźć następujące elementy:
    • hasło reklamowe,
    • informacja o reklamowanym produkcie
    • informacja o producencie, zaletach i przydatności.
  • Pisząc należy pamiętać, że :
    • na początku należy zapoznać potencjalnego klienta z cechami reklamowanego produktu,
    • wybrać szczególne cechy do uwypuklenia,
    • ustalić adresata,
    • wymyślić slogan, który zachwyci, zainteresuje odbiorców,
    • zastosować: czasowniki modalne (np. musisz, warto, należy), przymiotniki i przysłówki wartościujące(np. wyjątkowy), kwalifikatory (np. zawsze, nigdy), nazwy wartości (np. miłość, zdrowie, patriotyzm, szczęście).