- REKLAMA to tekst perswazyjny, który ma kogoś przekonać do nabycia produktu, do wyboru właśnie tego a nie innego spośród wielu innych produktów, stąd najważniejsze w reklamie jest pomysł ( lub hasło reklamowe).
- Postrzegana jest jako komunikat skierowany do określonej grupy odbiorców.
- Celem reklamy jest zaprezentowanie jakiegoś produktu, przedstawienie jego zalet, cech, właściwości, działania i przydatności.
- Może to być także próba zmiany przekonań odbiorców, budzenie ich potrzeb i pragnień, skłonienie do określonych zachowań, wywołanie zainteresowania.
- Reklamy występują w różnych konwencjach.
- Reklamy społeczne i polityczne dotyczą problemu społecznego lub programu danej partii lub danego polityka.
- Powinny się w niej znaleźć następujące elementy:
-
- hasło reklamowe,
- informacja o reklamowanym produkcie
- informacja o producencie, zaletach i przydatności.
- Pisząc należy pamiętać, że :
- na początku należy zapoznać potencjalnego klienta z cechami reklamowanego produktu,
- wybrać szczególne cechy do uwypuklenia,
- ustalić adresata,
- wymyślić slogan, który zachwyci, zainteresuje odbiorców,
- zastosować: czasowniki modalne (np. musisz, warto, należy), przymiotniki i przysłówki wartościujące(np. wyjątkowy), kwalifikatory (np. zawsze, nigdy), nazwy wartości (np. miłość, zdrowie, patriotyzm, szczęście).