- Czas i miejsce akcji:
- akcja komiksu rozgrywa się w czasach słowiańskich, w należącym do kasztelana Mirmiła grodzie w Mirmiłowie,
- część wydarzeń toczy się w sąsiedztwie grodu, m.in.
- chata Łamignata,
- Łysa Góra.
- Bohaterowie:
- Kajko – niski, chudy, czarnowłosy, inteligentny i odważny, najlepszy przyjaciel Kokosza, uosabia pozytywne cechy, choć niekiedy ulega różnym pokusom, podobnie jak Kokosz (np. nocą zakrada się z przyjacielem pomieszczenia z miotłami w szkole latania, analizuje różne możliwe rozwiązania problemów, które przytrafiają się bohaterom,
- Kokosz – potężne zbudowany, gruby i łysy przyjaciel Kajka, nieco bojaźliwy, swoje myśli kieruje głównie w stronę jedzenia, lubi smacznie i dużo zjeść, złości się, gdy ktoś mu przeszkadza podczas posiłku, wtedy okazuje siłę, odwagę i wojowniczość,
- Mirmił – kasztelan Mirmiłowa, ma długie rude wąsy, jest miły, ale łatwo popada w depresję i boi się śmierci, nakazuje wówczas żonie Lubawie, by zasadziła na jego grobie orchidee, lubiany przez mieszkańców grodu i swoich wojów, dobrze ich traktuje i przyjaźni się z nimi,
- Jaga – czarownica, ciotka Kokosza, żona Łamignata, mądra, posiada moce magiczne, troskliwa wobec Łamignata, chwali go, prawi komplementy, wspiera i pomaga p[odejmować właściwe decyzje, umie latać na miotle, przygotowuje magiczne eliksiry, jest posiadaczką gadającego kruka Gdasia, który informuje ją o wszystkim, co ważne,
- Łamignat – zbój, przyjaciel Kajka i Kokosza, życzliwy i przyjazny, ulubionym powiedzeniem jest „lelum polelum”, okrada bogatych, wspiera biednych, ma nadludzką siłę, ale i tak czuje się niekiedy słaby, żona podarowała mu fujarkę, twierdząc że zwielokrotni jego siłę, choć w rzeczywistości to nieprawda, Łamignat o tym nie wie i korzysta z niej w chwilach niebezpieczeństwa,
- Lubawa – żona Mirmiła, postawna, wyższa od męża, który jej słucha potulnie, perswaduje Mirmiłowi głupie pomysły, pokrzykuje na męża, karci go, strofuje, zabrania różnych rzeczy i traktuje niekiedy, jak małe dziecko,
- Zbójcerze -rycerze – rozbójnicy, chcą zdobyć Mirmiłowo, nie jest to proste, bowiem każdorazowo przegrywają, dowodzi nimi Krwawy Hegemon.